insane får en klar, gul, blå, vacker, stoor.....

FEMMA i betyg av mig. det vill säga 5/5. jätte roliig. det var värt att köa i 45 min för att kunna åka den, jag menar det verkligen...insane:) jag ska göra en liten lista på vad jag åkte: 1. lustiga huset.........2. radiobilarna.......3. slänggungan...... 4. slänggungan........ 5.flygande mattan........luuuuuunch......gooodispaus...... 6. tekopparna....... 7. radiobilarna......... 8. jetline......... 9. lustiga huset...... 10. jetline........ 11. jetline......... 12. jetline...... 13. Insane:)..... sen kastade hanna (en kompis till mig) bollar på ett snurrande hjul och vann ett kram-hjärta. fast hon ville hellre ha en gosedjursmus....... jag, pappa, hanna o julia skulle åka Insane. pappa börjar snacke om att: NU är det försent att ändra sig, men hallå! det är ju bara att springa ifrån kön. vi kollade vilka hjul, (när man åker insane så åker man som i ett hjul), som snurrade mest. det här kom vi fram till: gul= snurrar minst, fastnar liksom uppochner istället. röd: medium, snurrade ett helt varv eller två. mörkblå= medium, snurrade ungefär lika mkt som det röda. ljusblå: snurrar mest, varv efter varv efter varv efter varv efter varv efter varv efter varv osv. det fanns två köer, en till höger och en till vänster. vi tog den högra kön. jag gillar bergodalbanor men brukar tycka att det är lite läskigt första gången, så jag ville helst ha det gula hjulet. när vi kommer upp ungefär där hjulen stannar för att man ska kunna gå på/av så märker jag att vi kommer att få det gula hjulet. jag blir ganska lättad. sen åker det gula hjulet fram till dem som står framför oss istället, och ut till oss kommer....... DET LJUSBLÅA HJULET! tyypiskt min otur... men hanna blev glad. när vi ska knäppa fast oss undra hanna om säkerhetsbälterna verkligen ska sitta så hårt. jag tyckte också att de satt ganska hårt. då säger han som arbetar där att ja, de ska verkligen, VERKLIGEN sitta så hårt. dåå blir man ju lugn. när vi är påväg upp så tänker jag: nu! nu är det verkligen försent! sen ser jag ett annat hjul som också håller på att åka. det sitter en tjej framför mig och vinkar lite glatt till mig. sen åker hon och de andra på det hjulet rakt ner på en fjärdedels sekund. då blir jag äännu l u g n a r e......... faktiskt tycker jag att det är läskigast när hjulet går sakta. då vet man inte vad som ska hända. när den åker snabbt så åker den så fort så att man inte hinner tänka. men hursomhelst, åk den för den är verkligen rolig och värd att köa till:) //isolde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0